torstai 13. heinäkuuta 2017

HALUAN SINUN VIHASI. HALUAN SINUN TULESI.

"HALUAN SINUN VIHASI. HALUAN SINUN TULESI.
Älä ole henkinen minun kanssani, rakkaani.
Ole sen sijaan rehellinen!

Vihastu minulle. Kerro, miten todella tunnet.
Kerro, miten paljo sinua vituttaa.
Huuda. Tai itke. Näytä minulle heikkoutesi.
Ilmaise se, mitä sydämelläsi on.
Sano vääriä juttuja. Sekoita kaikki.
En minä välitä. Voidaan selvitellä niitä myöhemmin.
Haluan vain kohdata sinut. Nyt.

Älä odota, kunnes osaat sanoa täydelliset sanat.
Älä odota, kunnes kallisarvoinen tulesi on laantunut.
Tai kyyneleesi kuivuneet.
Ei ole mitään syytä hävetä sitä, että on itse täysi kaaos.
Viha ei ole ’ei-henkistä’.
Se on kauneutta. Se on voimaa.

Haluan kohdata sinut kaikkien naamioiden takana.
Sen kivan pienen pojan, tai kiltin pikkutytön maskin tuolla puolen.
Sen hyvin opiskelleen henkisen opiskelijan.
Tai asiantuntijan. Sen rauhallisen tyypin.
Sen, jolla ei ole koskaan ollut lupaa korottaa ääntään.

Haluan tuntea sinun tulenlieskasi, helvetti soikoon!
Haluan tuntea sinun totuutesi!
Sinun intohimosi ja kärsimyksesi! Sen mitä tarvitset! Sen, mitä haluat!
Sinun yksipuoliset kaipauksesi! Sinun turhautuneet toiveesi!

Älä huolehdi siitä, että satuttaisit minua.
Anna vain elämän puhua lävitsesi. Nyt.
Minä kannan vastuun omasta kivustani.

Please. Kaikkein mieluiten ottaisin vastaan puhtaan vihasi NYT
kuin vuosien ajan tarinointia, syytöksiä, mielipahaa,
ja passiivista aggressiviisuutta.

Tiputa kaikki henkinen paskanjauhanta.
Kerro nyt vaan, että miten minä mokasin.

Anna kaiken tulla ulos.
En minä sinua moiti.

Ja voidaan sitten jatkaa siitä.”
-Jeff Foster-
suom. Saija

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti