sunnuntai 19. huhtikuuta 2015

"Älä äänestä minua, äänestä itseäsi"

Hei!

Täällä ja tuolla on jokin äänestysbuumi menossa, taas. Sitä taas huomaa mukavasti olevansa hieman poikkeava ja ulkona taas tästäkin "velvollisuudesta". Uskallan kyllä sitä olla ja vieläpä ihan avoimesti. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Kun minua ei ole kiinnostanut politiikka 40 vuoteen, niin en ole kiinnostunut siitä nytkään. Jos asiaan tulee muutos niin alan kirjoittelemaan poliittisia blogauksia, sen kyllä lupaan, koska siitä mikä minua kinnostaa niin siitä puhun. Kun olen katsellut tonne pusikoihin, pelloille sekä menneisiin vuosikymmeniin, niin minua alkaa vain naurattamaan ja saan kasvoilleni yhtä kummallisen ilmeen aikaiseksi kuin sinäkin minusta, joka et ehkä ymmärrä näkemystäni. 
Kaikki ne paperiset kuvat jotka on tuolla pihalla ja pelloilla lupaamassa tyhjiä sanoja, ei minua vakuuta. Olen varmasti monen mielestä vaarallinen passiivinen kansalainen, mutta uskon mieluummin, että me jokainen vaikutetaan yksilötasolla joka hetki siihen mitä näemme ympärillämme. Itse äänestän päivittäin esim. vaikka tämän blogin kautta. Kun äänestyslappu on tiputettu ei ole mitään hyötyä jäädä odottelemaan tuloksia jonka jälkeen passiivisena jätetään vastuu jollekin toiselle. Tämä hetki on aina tulos mitä elämässäsi olet äänestänyt. Jos äänestät joka hetki vapauden ja rakkauden puolesta, niin pettyä ei tarvitse koskaan. Se onkin jo vaativampi juttu. Pidä itsestäsi huolta, äänestä itseäsi niin ympäristösi ei joudu turhaan kärsimään.
Kaikki ne vaalimakkarakojut jotka tarjoavat makkaroita ja pullakahvia eivät ole vilpittömiä, ne haluavat sut niiden ryhmiin, hetkeksi. Siellä on omat äänet ojassa. Numerot ja makkaran palat rinnuksilla.

Minulla ei ole politiikkaa tai äänestäjiä vastaan, päinvastoin, olen onnellinen heistäkin. On mukavaa katsella vierestä kun yhteiskuntaa rakennetaan "paremmaksi". Minun politiikkani on vain hieman erilaista. Se on jotenkin ihmisläheisempää ja sitä voi toteuttaa vaikka joka päivä, jos tahtoo. Sekään ei ole pakollista.

Kaikki hierarkinen politiikka on vain sellaista naurettavaa peliä ja me olemme niitä pelinappuloita. Haluan muistuttaa vain siitä, että meillä on voima vapautua psykologisesta turhasta kärsimyksestä.
Ymmärrän kyllä äänestäjien pointin ja on hienoa että niin tapahtuu, mutta velvollisuutena en sitäkään asiaa pitäisi.
Jos tämän vuoden vaalivoittajat saavat jotain erittäin merkittävää aikaiseksi, niin että ihmiset tulevat onnellisemmaksi niin lupaan äänestää seuraavalla kerralla ja lähden vaikka itse politiikkaan mukaan (tai sitten en..;-).
Puolella lasillisella elämän vettä ei kuitenkaan juoteta koko suomea, ensin on etsittävä lähde ja se lähde löytyy sisältäsi. Mitä jos jokainen löytäisi sen?
Koska kaikki puheet ovat puheita, niin on tämäkin. Tämä on vain oma polittinen puheenvuoroni jossa vain annan äänen itsel...sinulle...;-)

Jos olisin ehdokas, niin minun vaalimainoksessa voisi lukea esim:

 "Kaikki todelliset teot lähtevät itsestäsi"

"Arjessa lupaukset punnitaan"

"Muuta ensin itsesi, älä ympäröivää maailmaa"

"Tämä on sydämen politiikkaa" 

"Älä äänestä minua, äänestä itseäsi"

"Arjen tason politiikkaa"

"Kaikki lähtee rakkaudesta"

"Pelasta ensin itsesi, älä maailmaa"

"Vähemmän töitä, enemmän elämää" 

"Kohti vaalitonta vapautta"

"Yksilön vapauden puolesta, Jarkko Hakola"

"Mielesi voima voi muuttaa kaiken" 

"Rehellisyyden ja aitouden puolesta"

"Muuta mielesi, niin maailmakin muuttuu"

"Anna anteeksi, niin huomaat ihmeitä"

"Kuluta vähemmän, elä enemmän" 

"Todellinen valta on sinulla itselläsi"

"Ole pelaaja, älä pelinappula"

"Sinun puolellasi, minun kauttani"

"Pidä itsestäsi huolta"

 


"Jäähyväiset aseille"



Hyvää vaalipäivää kaikille, niillekin ketkä äänestävät vain sinua!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti