maanantai 7. huhtikuuta 2014

NIMETÖN

"Vapautuminen ei ole jotakin, joka minulla on ja sinulla ei ole. Tämä sanoma ei kerro heränneistä tai valaistuneista ihmisistä, jotka siirtävät ymmärryksensä edelleen muille.
Ei ole mitään heränneitä ihmisiä eikä ole mitään valaistuneita ihmisiä, sillä todellisuudessa ei ole mitään ihmisiä missään.
Ne ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa heränneitä ja jotka sanovat: "Minä olen herännyt, sinä et" tai "Minä ymmärrän tämän, sinä et", he uskovat yhä erillisyyteen. "Minä olen herännyt, sinä et" - siinä vasta erillisyyttä onkin! Jotta näin voisi sanoa, täytyy yhä olla olemassa jokin viitepiste, "minä". "Minä", joka vertaa itseään "sinuun". "Minä", joka herää aamuisin ja muistuttaa itselleen olevansa herännyt.
Mutta kun koko tämä "minä ja sinä"- peli lakkaa, kun näitä viitepisteitä ei enää ole, jäljelle jää vain arvoitus.
Kun kaikki katoaa, et voi enää mitenkään tietää olevasi herännyt.
Et voi enää tietää yhtään mitään. Sinulla ei ole enää sanoja sille, mitä tämä on. Näet kaiken ensimmäisen kerran vastasyntyneen tavoin. Eikä millään ole nimeä. Aivan kuten Aatami Eedenin puutarhassa, alat nimetä kaiken alusta uudelleen.
Heränneet ihmiset, valaistuneet ihmiset- se on kaikki unessa. Unihahmo etsii heräämistä. Ja kun tuo unihahmo viimein löytää heräämisen, se osoittautuukin uniheräämiseksi."

Jeff Foster




https://www.youtube.com/watch?v=PQe0dRBS_pQ

3 kommenttia:

  1. Oho, olipa pysäyttävä. Ja olen lukenut tuon aiemmin, mutta silti meinaa aina palata kuvittelemaan että on joku joka voisi herätä..

    VastaaPoista
  2. Niin.. Kuviteltu hahmo voi kai kuvitella heräävänsä mutta siinä se

    VastaaPoista