keskiviikko 1. tammikuuta 2014

Ennustus vuodelle 2014 ja muita paljastuksia, fiiliksiä ja ajatuksia!

Moikka kaikille!!!!

Vaikka uusi vuosi on silkkaa harhaa ja pelkkä kollektiivinen uskomus (koko ajan on nyt hetki), niin silti yritin kovasti keplotella juhlassa ja elämässä mukana, vaikka kovin totisilla vesillä ja pakkomielteisesti en enää osaa juhlimassa ollakaan:-) Yritys kuitenkin hyvä kymppi..;-) Pääasia että on hauskaa ja rentoa meininkiä ;-) Aika perus arki juhlintaa mun mittakaavassa..eli suklaa kännissä ilakoiden, musiikkia kuunnellen ja rock n rollia skulaen...niin & pari rauhottavaa siideriä kaupan päälle:-) Mukava tavallinen uusvuos siis oli:-)

2014 numeroissa ei luo minulle mitää suuria mielikuvia. Edelleen olen valinnut elettäväksi dualistisen maailman eli voin helposti olla siinä ennustaja. Edelleen tulee olemaan maailmassa paljon pinnallista hyvää ja pinnallista huonoa. Ihmiset ovat samanlaisia mielensä kanssa. Muodon tasolla asiat saattavat ehkä näyttää erilaisilta, mutta oma valinta ja asenne on se tärkein pointti, jos mielii saada rauhan ja ilon elämäänsä. Siihen aion keskittyä jatkossakin.

Miten valitsen nähdä ympäröivän maailman? Hyväksynkö sen, että kun 10 ihmistä katsoo samaa asiaa kohti, niin jokainen tulkitsee sen oman menneisyytensä lävitse omalla tavallaan? Pystynkö näkemään kaiken tämän läpi ja katsomaan syvemmälle ihmisyyteen eli todelliseen itseeni? Ennustan siis sen, että elämä pysyy edelleen elämän makuisena. Ennustan siis, että ei ole mitään ennustettavaa. Antaa elämän ilmentyä sellaisena kuin se ilmenee, ja jos siinä ilmenee ristiriitoja omien odotuksieni kanssa, niin annan niille anteeksi.
Suurimmat haasteeni ei ole sinun muuttaminen kaltaisekseni, vaan itseni muuttaminen maailman suhteen (jos töitä mielii tehdä?). Kun ottaa vastuun itsestään, niin hyvällä säkällä toisetkin saavat olla ns. rauhassa. 
Kaiken lisäksi aion olla edelleen hurjan tylsä ja aion jauhaa edelleen näitä samoja asioita, koska se on osoittautunut hyväksi valinnaksi.
Sen uskallan luvata sinulle jo tässä ja nyt, että sinä et ainakaan tule olemaan syyllinen minun ongelmiini. Etkä sinä pysty viemään mun rauhaani, jos haluan nähdä kaikessa tarkoituksen. Oma valintani on se juttu, miten haluan asiat nähdä. Itselläni on vapaus valita mitä ajattelen ja sen että minkä tarkoituksen mistäkin koen. Ah, mikä vapaus!

Vuoden vaihde ei muuta mitään itsensä takia, mutta muutoksen voi toki tehdä missä vaiheessa vuotta tahansa. Koskaan ei ole myöhäistä!
Epäonnistumisen tunteetkin tulee hyväksyä eikä oma epätäydellisyys egossa vie elämäniloa pois, ja jos vie, niin mitä väliä? Sittenhän senkin kokemus on minulle opettavainen ja sillä on oma tarkoituksensa.

Aion siis elää tavallista oman näköistä ihmisen elämää edelleenkin. 2013 vuosi oli erittäin mukava vuosi. Muutin tähän kivaan asuntoon ja olen nauttinut joka päivästä. Olen kokenut aika paljon muutoksia sisäisesti, vaikka ne ei ulkoisesti niin näkyisikään. Paljon on illuusioita murtunut ja vaikka olen ollut luonteeltani mielipiteitä jakava, niin jotenkin olen alkanut tuntea, että en jaksa olla enää jatkuvasti suunapäänä kertomassa mielipiteitäni. En kuitenkaan aio olla vastaamatta jos kysytään. Osaan olla ehkä rennompi itselleni ja toivottavasti muillekin.

Tämä blogi harrastuskin on kasvanut viime vuoden aikana. On tullut paljon uusia seuraajia ja se on palautteesta päätellen antanut monelle hyviä fiiliksiä. Tämän blogin päätarkoitus ei ole ollut missään vaiheessa tulla suosituksi, vaan olla oma luovuuteni päiväkirja, joka tuottaa itselleni iloa ja oivalluksia. Suurin lukijamäärä yhdelle postaukselle on 3 ja puol tonnia ja edellistäkin luettiin yli 200 kertaa, vaikka kuvittelin, että se ei ainakaan ketään kiinnosta. Keskusteluakin herätti kymmenittäin. Tuli myös muutama yksityisviestikin.
On kuitenkin ollut helpotus nähdä, että en olekaan yksin omien ajatuksien ja haasteiden kanssa. Ensimmäiset vuodet iok tyyppisessä ajattelutavassa oli aika helvetillisen yksinäistä. Kaiken lisäksi omien ajattelumallien muutaminen oli raskasta, mutta jollakin tasolla rauhoittavaa ja siksi jatkoin. Se on ollut oikeestaan kaltaiselleni ailahtelevaiselle ihmiselle ainut asia, mikä ei ole muuttunut eikä tule koskaan muuttumaankaan. Olen löytänyt polun jota haluan kulkea. Kuten sanottu, takaisin vanhoihin uskomuksiin on silkka mahdottumuus palata. No way!
Nykyään olen saanut uusia tuttuja ja ystäviä, joiden kanssa voi naureskellen jutella mistä vaan, ilman että tarvitsee pitää itseään hulluna tai outona. Maailma on rakentanut silmiini uuden ympäristön..tai siis maailma on sama, mutta itse olen muuttunut, niinhän se menee tai jotain..ihan sama kunhan nauttii;-)
Olen vältellyt tietoisesti puhumasta iokista muiden ihmisten kanssa ja se johtuu siitä, että sitä ei voi ymmärtää kukaan muu paitsi se joka sitä opiskelee. Kaikki muu on vain silkkaa hulluja luuloja ja kummallisia kuvitelmia. Olen opiskellut tätä 5 vuotta ja sen ymmärrys muuttuu jatkuvasti. Se johtuu siitä, että mun egoni muuttuu ja ehkä jopa pienenee, ei väliä. Sen verran voin kuitenkin kuvata että kysymys ei ole uskonnosta eikä positiivisuuden luomisesta. Se on niiden vastakohta. Ei mitää hienoa eikä kimaltelevaa. Kaiken vastakohta siinä mielessä, että siinä työstetään ainoastaan omia uskomuksia ja pelkoja pois omasta mielestä, pois rakkauden edestä. Sana rakkauskin on täysin harhaanjohtava tässä mielessä. Sen sanan mielikuvat revitään irti ja murskataan pois. On rajua kamaa käydä omien pelkojen kimppuun ja katsoa mitä sieltä sisältä oikeasti löytyy. Olen täysin nöyrällä kannalla edelleen kaiken suhteen. Nostan jo tässä nyt kädet pystyyn, että minä en tiedä mistään mitään. Luulen, että en ole edes uskaltanut vielä katsomaankaan kaikkea sitä, mitä joudun vielä työstämään omien pelkojeni ja syyllisyyteni kanssa...en tiedä, en osaa yhtään sanoa, että missä vaiheessa olen menossa, eikä silläkään ole mitään väliä. Loppupelissä mä vaan olen ja se riittää. Hyväksyn itseni sellaisena kuin olen ja jos joku toinen ei sattuisi hyväksymään minua, niin silläkään ei ole mitään väliä, koska se hänen ongelma ei ole minun omistuksessani. En ole kuitenkaan tavannut vielä ensimmäistäkään ihmistä joka olisi mennettänyt mielenrauhansa minun juituistani, ehkä se johtuu siitä, että näistä ei kukaan tajua mitään?heh ;-)

Suurin tarkoitukseni on nähdä sinussa "rakkaus" ja siitä on itsekeskeisyys todella kaukana. Kaikki muu paitsi kuvitelmat on täydellistä ja me voimme yhdessä olla täydellisiä tai siis me olemme. <3 <3

Muista, että jos joskus eksyt tänne jatkossakin lukemaan ajatuksiani, niin niiden ajatusten tarkoitus ei ole olla totuus muille kuin minulle itselleni. En minä edes tiedä mikä on sinun totuutesi. Yhtä tärkeä ja oikea se sinulle kuitenkin on, ja jos ei ole, niin tee asialle jotain. Elämän kuuluu mielestäni olla mukava matka täynnä tarkoitusta. Kunnioittakaamme toisiamme. Olemme yhtä arvokkaita jokatapauksessa.







Tästä vuodesta haluan liki samanlaisen, koska olen ollut onnellinen muutenkin. Töissä on ollut mukavaa, olen terve ja hyviä kavereita. Rakkautta vielä lisää (mistä se muuten puute kumpuaa? Se on ehkä mun oma haaste miettiä), niin sitten kaikki on vähintäänkin hyvin...näillä mennään...;-) <3 <3 <3

Ja sitten parin viimepäivän fiiliksiä kuvin....

Tietokone? Mikä se on...?;-) 4 biisiä yhdessä illassa.Tällä kertaa rauhallista kitara fiilistelyä

mun kivikautinen ja vaatimaton studio

Levykauppa äxän alelaari ja uuden vuoden "kännipaketti"..;-) Let`s rock and flow!!

suun mukainen suklaasydän, mihkähän sen  laittas..?;-)



Uuden vuoden soittelot...
 
Soitteloiden jälkeen pari hassua per lärvätsalo go go ja "henkisiä" keskusteluja. Katse tulevaisuuteen...:-)

Eilinen siideritaivas <3

Maagista uuttavuotta vaan!

Liikenneympyrästä maantielle ammuttu pommi...;-)

Hyvää tätä hetkeä kaikille!!! Kiitos että olette olemassa edes jossain!

T:JAKE

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti