sunnuntai 17. marraskuuta 2013

R.I.P mökki

Moi!
8-9 vuotta sain kunnian asua virenojalla mökissä, joka oli minulle hyvin rakas asuinsija. Se aika mitä sain asua siellä, merkitsi minulle suuren muutoksen aikaa. Juuri ennen virenojalle muuttoa lopetin viikonloppu kännäämiset ja tupakan polton. Halusin tietää mitä on todellinen vapaus. Vanhat tavat saivat jäädä ja uusi ajattelutapa sai astua tilalle. Luovuin monesta asiasta, mutta jotakin suurempaa sain tilalle. Olin saanut ennen muuttoa virenojalle meditaatiossa väläyksen siitä, että tulisin muuttamaan sinne...ja niin kävikin uskomattomien yhteensattumien kautta. Kun muutin mökkiin autottomana, niin lähimpään kauppaan oli noin 7 kilometriä matkaa. Ensimmäiset vuodet mentiin kauppaan polkusinpyörällä, satoi tai paistoi. Muistan vielä kun tulin kaupasta 2 täyttä kauppakassia ja pyörä mukana. Takana 7 kilsaa ja edessä vielä 7 kilsaa ja puolenmetrin tuore lumihanki, oi niitä aikoja..;-) 

Oli hiljennyttävä ilman nettiä, ilman telkkaa, ilman hienouksia, ilman sosiaalista ilmapiiriä. Mun parhaat ystävätkin tulivat kuvioon vasta sitten myöhemmin (timeless fields).Vain rummut ja polkupyörä oli kaverinani. Aluksi ei ollut edes rumpuja. Sain kokea tuon 9 vuoden aikana vahvoja asioita, niin huonoja kuin hyviäkin, niin arkisia kuin hengellisiäkin. Jouduin todellakin kohtaamaan itseni. Kun vuoden alusta tulin takaisin kerrostaloon orimattilan keskustaan, niin olin muuttunut mies.
Nyt nautin elostani täydempänä kuin koskaan, arvoni ja maailmani ovat täysin erit. Nyt on uuden aika, tunnen sen luissani tälläkin hetkellä. Olen suuresti kiitollinen, kun edes ajattelenkin kaikkea sitä ihmeellistä, mitä siihen taloon liittyi.

Viime perjantaina 15.11.2013 kävimme bändikavereiden kanssa mökin "hautajaisissa". Oli hölmö tunne seistä makkarin, olohuoneen ja keittiön päällä pimeässä, pelkkää mustaa multaa jalkojen alla. Kaikki oli hävinnyt. Olo ei ollut surullinen mutta hauska, ihmeellinen ja hieman ehkä haikeakin. Niissä hautajaisissa ei itketty, vaan muistelimme kaikkea hienoa mitä siellä tapahtui. Muistot eivät katoa koskaan, ja olen ikuisesti kiitollinen jokaiselle elolliselle ja elottomalle joka liittyi tuohon 9 vuoteen, kiitos. Näin se maailmankaikkeus katoaa... R.I.P MÖKKI.


Ja nyt....



Onneksi tuosta menneestä ajasta on paljon video / valokuva materiaalia ja laitan tähän loppuun mun ensimmäisen youtube videoni "MEMORIES", joka on tietysti sävelletty virenojan mökin maagisten seinien sisällä.

T: Jakeflame

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti