sunnuntai 26. elokuuta 2012

pieni toivomus itselleni

Lakimies? poliisi ? poliitikko? lääkäri? sosiaalityötekijä? lähihoitaja? rakennuspäälikkö? taxikuski? tehdastyöläinen? toimitusjohtaja? sekatyömies? sihteeri? somistaja? floristi? lehtori? asentaja? esimies? arkkitehti? pappi? ahtaaja? apteekkari? analyytikko? asennuspäälikkö?asemakaavasuunnittelija? automyyjä? autonkuljettaja? biologi? bussinkuljettaja? egologi?erityisopettaja? elokuvaleikkaaja?elinkeinoasiamies? fyysikko? tiedemies? hammashoitaja? hengenpelastaja? hieroja? hätäkeskuspäivystäjä? jäteautonkuljettaja?kanttori? kalastaja? kampaaja? keittiöpäälikkö? kelloseppä? kielenkääntäjä? kirjailija? kiinteistönvälittäjä? kapteeni? konduktööri? kokki? kotiäiti? kuriiri? kuntoseppä? kutoja? kuvanauhoittaja? kätilö? käyttöteknikko? laulaja? lentoemäntä? LVI-asentaja? lipuntarkastaja? lupainsinööri?lähetti? lihanleikkaaja? maalari? maanviljelijä? matemaatikko? matkaopas? meedio? merkonomi? metsuri? metsänhoitaja? myymäläsuunnittelija? nimismies? nuohooja? optikko? pizzakuski? pyöveli? piispa? ratatyöntekijä? runoilija? ravivalmentaja? sorvari? stylisti? sähköasentaja? tatuoija? säveltäjä? tiedottaja? tiskijukka? turkistarhaaja? työnjohtaja? tähtitieteilijä? uimaopettaja? työkaluviilaaja? vartija? varastomies? vanginvartija? verhoilija? yhteiskuntatutkija? yliopettaja? yksikönpäälikkö? opiskelija? varusmies? vai yrittäjä... tai jopa työtön? ehkä jo eläkeläinen tai kuollut.

hiphoppari? punkkari? hevari? poppari? rockabilly? modi? skini? hipsteri? discohile? gootti? pissis? emo? hippi vai jopa omilla aivoilla ajatteleva "toisin ajattelija hörhö?"

wicca? uussamanismi? satanisti? new age? buddhalaisuus? hindulaisuus? islam? juutalaisuus? kristinusko; katolinen kirkko, ortodoksinen kirkko, protestanttiset kirkot: adventismi, anglikaaniset kirkot, baptismi, helluntailaisuus, kveekarit, luterilaisuus...? rastafari? jehovan todistaja? suufilaisuus? jainalaisuus? krishna-liike? zen-buddhalaisuus? enkelit? ufot? mormonit? jooga? tantra? kaikki mytologiat? suomalainen muinaisusko? gnostilaisuus? muinaiset egyptin uskonnot? taolaisuus? skientologia? voodoo? uuspakanuus? ...tai miten ois.... pistetäänkö viides herätysliike??? ;-)

syntymäaika, horoskooppi, nimi, vaatetus, auton merkki, meriitit, ulkonäkö, pankkitili, hiustyyli, lihakset, tissit,naama(-kirja status;-), historia, rikas, köyhä, syrjäytynyt, lahjakas, sosiaalinen, hiljainen, karismaattinen, laiha, pullea, homo ...jne

Erikoistaidot: kitaran soittaja/muusikko, joogamestari, henkinen guru, rakennusmies, painon nostaja, herrasmies, urheilija, taiteilija, runoilija, superfood guru, rakastaja, karateka ...tai ihan mikä vaan.

Oletko kenties masentunut, sairas, onnellinen, terve, ailahteleva, elätkö kenties tulevaisuudessa vai haikailetko niitä "vanhoja hyviä aikoja"? ärsyttääkö sinua kenties tämä blogaus? etkö hyväksy naapuriasi ? kuvitteletko olevasi joku näistä edellä mainituista asioista? haluatko ehkä lisää palkkaa? pakotatko itsesi juoksemaan maratoonin? Haluatko soittaa yhtä hyvin kitaraa kuin Yngwie j. Malmsteen? onko kaikki uskonnot mielestäsi perseestä? oletko mielestäsi jo valaistunut? uskotko että vain -minä- pääsee taivaaseen ja muut helvettiin? uskotko että Jumala rankaisee syntisiä? Uskotko että kristitty konservatiivinen ja hyvin käyttäytyvä mies raamattu taskussa on ainoastaan Jumalan mieleen, uskotko ylipäätään että ei ole mitään muuta kuin edellä mainitut ihmisten keksimät nimilaput??
Uskotko että on vain yksi ja ainut oikea rakkaus ja sekin pitää nimetä papin edessä? kuvitteletko että maailma on sinua vastaan? Uskotko iltapäivälehtien ja uutisten totuuteen? huomaatko olevasi levoton? luetko kaikki tutkimukset ja pidät niitä totuutena?onko elämälläsi tarkoitus? uskotko todellakin että vain se on hyvää musiikkia mistä itse pidät? ajatteletko että rakkaus on vain kahden ihmisen omistuksessa? pidätkö lukuviisaita/oppineita viisaina? mistä voit tietää että kouluissa opetetaan totta? määritteleekö horoskoopit ja ennustajat elämäsi? uskotko että karma ohjaa elämääsi? ihailetko vain niitä ihmisiä, joilla on rintamerkkejä tai iso status? ovatko elokuvanäyttelijät tai muusikot Jumaliasi? ovatko muut väärässä ja sinä oikeassa? tahdotko saada saavutuksillasi hyväksyntää? tuntuuko sinusta hienolta kun sinua katsotaan kadulla? projisoitko kaiken ulkopuolellesi? etkö osaa antaa anteeksi? onko se anteeksianto mielestäsi "mamiksien" juttuja? uskotko että kaikki on ansaittava kovalla työllä? uskotko että oli joku jeesus joka keksi uskontoja? pelkäätkö henkilökohtaista palautetta? etkö uskalla ilmaista mielipidettäsi? osaatko hiljentyä vai pitääkö koko ajan touhuta? uskotko että vain ja ainoastaan omat lapsesi ovat viattomia? etkö ehkä usko että me jokainen ollaan niitä lapsia? ovatko muut syyllisiä elämän tilanteeseesi? uskotko ainoastaan muiden ihmisten mielipiteisiin, rakennatko elämäsi niiden pohjalta? Uskotko että pahantekijät pitää tuomita? Onko rakkaudella rakentaminen mahdotonta tässä maailmassa? etkö usko että rakkaus voisi eheyttää ja että se voisi olla rakentavaa...?

Kuvitteletko että sinulla on samat rajat kuin muillakin? Pitääkö sinulla olla samat pelotkin kuin toisilla? uskotko että olisit vasta sitten onnellinen kun saat lottovoiton? olisitko sitten kuolematon kehossa? etkö enää sairastelisi? uskotko että vain lapsi saa leikkiä ja olla huoleton? uskotko että vain aikuinen tietää kaiken tarvittavan? uskotko että lakikirja ja tuomitseminen vie ongelmat ja rikokset pois? hyväksytkö muiden tunnetilat? raivostuttaako sinua tummaihoiset? et pidä ehkä itseäsi rasistina, mutta et hyväksy edes tumma ihoista näyttelijää? uskotko että vain bakteerin kokoinen maapallo on ainut elollinen paikka jatkuvasti laajenevassa maailmankaikkeudessa? et ehkä usko ikuisuuteen, mutta uskot sunnuntaihin, koska joku on sen kalenteriin kirjoittanut... oletko rakastunut vai oletko statukseltasi sinkku? haluatko päteä työssäsi? etkö usko että jokainen meistä on pohjimmiltaan yhtä luova? olemmeko mielestäsi kaikki samalla viivalla? uskotko että superfoodit tekevät sinusta kuolemattoman yli-ihmisen? rentouttaako ainoastaan alkoholi sinut? uskotko että vain ystäväsi ovat parempia ihmisiä kuin ei ystäväsi? ajatteletko pahaa toisista kun sinulla on paha olla? tunnetko syyllisyyttä syömisestä, laiskuudesta, menneisyydestä? häpeätkö itseäsi? uskotko että alastomuus tai rakastelu on syntiä ja tarvitsee piilottaa? Pelkäätkö kenties läheisyyttä? etkö usko rakkauteen? uskotko että aika on orjasi? uskoitko viime yönä unessasi tapahtuviin asioihin? uskotko päivällä tapahtuviin mielikuviin? onko maailmasi täynnä uhkakuvia? etkö uskalla yleisille paikoille ilman pelkoa? luuletko olevasi ajatuksesi? pitääkö kaikki henkiset totuuden etsijät vangita uskomuksiin, ehkä jopa vankilaan? onko tiedosta tullut uusi uskonto? haluatko päteä "fiksuilla" blogauksilla..?;-)

Tässä on vain murto-osa kaikesta niistä uskomuksista joita ihminen mielessään keksii. Niinkuin minä keksin tämän blogauksen. 
Minulla on ainoastaan pienenpieni toivomus itselleni ja se menee näin: HYVÄKSYN  jokaisen näennäisen erillisen kehon ajatukset ja lupaan olla mieluummin onnellinen kuin oikeassa. Jokaisella on oikeus luoda omat uskomuksensa ja tehdä niistä oma identiteettinsä. 
Jatkan siis matkaa omissa uskomuksissani,kiitos ja anteeksi....




T: Jakeflame

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti